Sidor

december 17, 2012

Fair Isle slipover & tröjor - Klassiska, tidlösa plagg kommer alltid tillbaka...

Jag uppskattar när klassiska och tidlösa plagg kommer tillbaka efter att ha levt ett liv i skymundan, som det nyvaknade intresset för tröjor och slipovers med Fair Isle mönster. Bryr man sig inte om mode utan mer om stil, så har man förmodligen redan några Fair Isleplagg i sin garderob, och de är det perfekta komplementet till tweed under höst och vår.

En av mina söner hade fått upp ögonen för Fail Islemönstrade tröjor, och önskade sig en i present. Jag var ute och letade efter en i min hemstad nu i veckan, och besökte flera butiker utan framgång. På Brothers t.ex., visste inte ens vad en Fair Isle tröja var för något, det är så att man häpnar över personalens okunnighet. Jag har därför inkluderat några bilder.

Den övre bilden är från "Linen for Summer and Tweed for Winter", de två nedre är från Ralph Laurens höstkollektion för 2012.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar