Sidor

december 15, 2013

Snyggt och prisvärt loppisfynd. Faconnables ulljacka med rätt stil och uttryck...

Var på loppis i går på Erikshjälpen och hittade en verkligt snygg jacka i diskret "windowpane" ulltyg till det facila priset av 125:-. Jackan är väldigt välsydd med många snygga detaljer och med dekorativa skinninslag på t.ex. krage, knäppning och fickor.
Den har många fickor på in och utsidan, sitter väldigt bra, är skön att bära och har ett omisskännligt militärstuk som jag gillar. Precis vad jag är ute efter när jag frekventerar loppisar, men som sällan korsar min väg.

Uppriktigt sagt förstår jag inte hur någon kan lämna in en så snygg, modern och obetydligt använd jacka till loppis, men det är verkligen bara att tacka, ta emot och öppna plånboken. Det är onekligen bra att den kommer till ytterligare användning och får ett förlängt liv. För mig kommer den att bli en väldigt uppskattad ägodel under kyligare dagar och passar perfekt för lite lager på lager klädsel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar